W przyszłym roku Bielsko-Biała będzie pierwszym miastem w Polsce noszącym tytuł Polskiej Stolicy Kultury 2026. Już teraz miasto przygotowuje się do obchodów tego zaszczytnego wyróżnienia, wdrażając projekt artystyczny, który ma na celu promocję lokalnej sztuki. Na bielskich przystankach miejskich można już podziwiać plakaty utalentowanych artystów, a teraz ich prace zagościły na billboardach. Projekt ma na celu włączenie artystycznych akcentów w codzienność mieszkańców miasta.
Inicjatywa, która rozpoczęła się od plakatów, teraz rozprzestrzenia się na billboardy znajdujące się w strategicznych punktach miasta. Prace lokalnych artystów, które są wystawiane w przestrzeni publicznej, mają za zadanie uczynić sztukę bardziej dostępną. Pośród zaproszonych twórców, którzy biorą udział w pierwszej edycji projektu, można znaleźć Alicję Jakimów, Megi Kopaniszyn oraz Marcina Malika Malickiego. Artyści ci, reprezentując różne style, interpretują ideę kultury i jej wpływu na codzienne życie mieszkańców.
Billboardy z pracami artystów są już widoczne w mieście i będą tam przez najbliższe trzy miesiące. Miejsca, gdzie można je zobaczyć, to m.in. billboardy przy ulicy Wyzwolenia oraz Dworcu PKP Bielsko-Biała Główna. Po zakończeniu aktualnej ekspozycji, przestrzeń ta zostanie uzupełniona kolejnymi dziełami bielskich artystów, co świadczy o ciągłej i dynamicznej promocji lokalnej sztuki w Bielsko-Białej. Takie działania mają na celu nie tylko uwrażliwienie mieszkańców na sztukę, ale również integrację kreatywnych lokalnych talentów z życiem miasta.
Źródło: Urząd Miasta Bielsko-Biała
Oceń: Bielsko-Biała zyska billboardy promujące Polską Stolicę Kultury 2026
Zobacz Także